Tisdag

Igår var det ju som sagt dags för röntgen av "huvudet". En sk. magnetröntgenundersökning. Har gjort den en gång innan, men det var några år sen.

Först får man öronproppar, sen får man dessutom hörselkåpor pga. att maskinen låter något sjukt mycket!
Sen får man alltså hoppa upp och lägga sig på britsen, sen beror det ju på vad man ska röntga osv.
Så jag åkte in med huvudet före, fastspänd och med en äcklig klaustrofobisk sak över huvudet. Först tar dom några vanliga bildserier på huvud/hals, sen sprutar dom in en kontrastvätska i armen för att se mer exakt vart och hur långt tumören sträcker sig. 
Allt som allt skulle röntgen ta mer än ca 40 min. Och när jag hade legat där still ett bra tag så tyckte jag att det ju snart måste vara klart.. men det tog en bra stund innan dom kom in och allt var klart. 
När jag väl fått klätt på mig igen och kom ut så såg jag klockan.. Det hade tagit 1 och en halv timme!! SJUKT! Tyckte det kändes som att jag hade legat ett tag.. men dom informerade mig inte om något ;S. 
Nåja, nu är man iallafall plåtad så får man hoppas att dom hör av sig om någon bra lösning snart.

VILL BLI BRA NÅGON GÅNG! :( 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0